zondag 25 november 2007

Kinderkamerkoorts

Het slaat toe: het kinderkamer virus. Na een drukkere periode op werkvlak is er eindelijk tijd om alles in gereedheid te brengen. De kinderkamer begint dan ook stilaan een beetje dringend te worden. Het kereltje moest maar eens beslissen om ons eerder te vergezellen. Maar er is nu nog tijd, dus nu aan de slag.

De kleuren waar we voor gekozen hebben zijn blauw en paars, elk een lichte tint voor de muur en een donkerdere tint voor het houtwerk. Vol enthousiasme is er deze week al wat werk verricht. Houten latjes tegen de muur geplaatst en geschilderd al. Deze dienen om het onderste (paarse) stuk van de muur van het bovenste (blauwe) te scheiden. Een mooie foto van het prille begin wil ik jullie dan ook niet ontzeggen.

Ook de kleerkast begint wat kleur te krijgen. Blauw namelijk :o) Ook niet niks, zo'n kast verven. Schuren (stof!), elk paneel aan elke kant twee lagen geven... Ook de deuren van de ingebouwde kast krijgen eenzelfde blauwe tint toegewezen. Heerlijk om te zien hoe een witte onpersoonlijke kamer langzaam kan veranderen naar een leuke plek van een persoontje in wording. En al net zo leuk om zien dat papa, gewapend met een verfrolletje, een gezellig plekje creëert voor zijn zoon.

Wat mij betreft.. Moet ik voorlopig mijn kinderkamerkoorts wat temperen. De verflucht van de houtverf is niet zo goed voor zwangere vrouwen en ik volg dan maar de raad op. Maar ook ik onstnap niet aan het gevoel dat ik iets wil maken voor het wezentje in mijn buik (dat zo nu en dan behoorlijk schopt). Ik heb dus voor het eerst in mijn leven een muts gehaakt. Misschien moeilijk te geloven voor sommigen, maar het is zowaar nog gelukt ook! Een oranje mutsje, 100percent katoen. Voorlopig houdt hij shreks hoofd warm. Shrek staat er best wel mee als je 't ons vraagt :o)

In ieder geval, we maken ons klaar voor de komst. "Stay tuned" voor updates van de kinderkamer, haakwerkjes en andere prenatale gebeurtenissen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef je commentaar!